730. Blog

3 tools die we gebruiken

Tools zijn er om je het leven makkelijker te maken. Er zijn tal van tools zoals die van Google Drive, OneDrive, Dropbox, iCloud, enzovoorts, die allemaal in de kern hetzelfde kunnen bieden. Toch zitten er nuanceverschillen in en moet je vooral kiezen wat bij jouw manier van werken past. In deze korte blog van vandaag licht ik drie tools uit die wij gebruiken om ons werk te vergemakkelijken.

Slack

Te beginnen met Slack. Slack is een communicatie tool voor teams. Binnen jouw omgeving kun je verschillende kanalen aanmaken. Wij vinden Slack prettig werken omdat we voor ieder project een apart kanaal aan kunnen maken en dat, wanneer er iets dat besproken is over dat project, je dat daar sowieso in terug kunt vinden. Kanalen kun je natuurlijk helemaal zelf invullen. Je kunt het op projectbasis doen, maar je kunt ook een ‘Algemeen’ kanaal aanmaken, of een kanaal met ‘Brainfarts’. Je kunt het lekker zelf invullen en erin zetten wat je wilt. Ten slotte valt Slack te integreren met allerlei tools, zoals met de tool die we als eerstvolgende gaan bespreken: Trello.

Trello

Trello is Slack, maar dan niet gericht op de communicatie rondom het project, maar op het uitvoerende gedeelte ervan. Het werkt met de zogenoemde ‘borden’. Voor een project kun je een bord aanmaken. Binnen dit bord kun je dan verschillende kolommen aanmaken, bijvoorbeeld “To do”, “Doing” en “Done”. Vervolgens kun je allerlei taken aanmaken die voltooid moeten worden om het project tot een goed einde te brengen. Ga je met een taakje bezig? Dan sleep je die taak naar “Doing”. Heb je hem klaar? Dan sleep je hem door naar “Done”. Op die manier heb je een goed overzicht over de voortgang van een project. Wat als een project afgerond is? Juist, facturatie! Dat doen we in de laatste tool: Moneybird.

Moneybird

Onze boekhouding doen we in Moneybird. Het is een enorm mens-vriendelijk boekhoudpakket dat voor ons wonderen verricht. Voor een uiterst scherpe prijs hebben we een boekhoudpakket dat ons ondersteunt in onze processen. Huisstijltje doorvoeren op je offertes en facturen? Geen probleem! Een onderhoudscontract periodiek factureren? Ook dat kan! En het mooiste aan Moneybird is, het leert gaandeweg en is al enorm slim van zichzelf. In je schoenendoos kunnen documenten gegooid worden die je nog moet inboeken. Moneybird leest zelf al zoveel mogelijk gegevens van deze documenten af. Prijs, datum, factuurregels en soms zelfs contact! Ontvang je iedere maand dezelfde irritante factuur van partij A? Dan gaat Moneybird na een keer of 2 herkennen dat zulke facturen van partij A zijn en hoef jij nog minder in te boeken.

Gebruik jij nou ook zo’n set handige tools? Ik sta altijd open voor verbetering van mijn workflow. Laat het me weten via een berichtje op Facebook, Instagram of LinkedIn. Je kunt natuurlijk ook mailen naar [email protected].

Meer te weten komen?

Als 730. vinden wij het delen van kennis en onze expertise enorm belangrijk. We houden je graag op de hoogte.